Karoliina Behm

View Original

Instagramin hyödyt yritykselle

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja video vielä paljon sitäkin enemmän. Niinpä Instagram on sinulle hyvä vaihtoehto, kun haluat kertoa tarinaasi visuaalisessa ja kiinnostavassa muodossa.

Jos vielä mietit Instagramin käyttöön ottamista yrityksesi markkinoinnissa, niin lue tämä juttu. Kerron, miksi se kannattaa.

 Kuvat rakentavat tarinaasi

Kuten alussa jo mainitsin, kuvilla ja videoilla on suuri merkitys markkinoinnissa ja imagon rakentamisessa. Katseemme hakeutuu sivustoilla ja somessa aina visuaalisiin elementteihin eikä kukaan jaksa lukea pelkkiä pitkiä tekstinpätkiä. Kuvassa on voimaa. Kerro kuvien ja videoiden avulla yrityksesi tarinaa aitojen tilanteiden, arvojesi sekä ihmisten kautta. Älä siis postaa Instaan pelkkiä tuotekuvia.

Hashtagit auttavat löytymään

Instagramissa kuvajulkaisujen yhteydessä käytetään hashtagejä eli risuaita-symbolia yhdistettynä aihesanaan. Hashtagit auttavat samoista aiheista kiinnostuneita löytämään toistensa julkaisuja sekä uusia seurattavia. Muista siis lisätä aina julkaisuihisi useampia sopivia hashtageja ja varmista myös, että ne ovat riittävän yleisiä, eli ihmiset hakevat Instagramissa kyseisillä sanoilla. 

Olet asiakkaan tavoitettavissa

Instagramin yritysprofiliin kautta asiakas voi ottaa suoraan yhteyttä soittamalla, sähköpostilla tai katsoa reittiohjeet poistumatta palvelusta. Tämä tapahtuu profiilin Ota yhteyttä-painikkeen kautta, joten muista lisätä yhteystietosi napin taakse. Muista myös lisätä kotisivujesi osoite profiiliisi (kunhan olet varmistanut, että kotisivusi toimivat mobiililaitteilla).

Saat tietoa seuraajistasi sekä parhaista julkaisuista

Instagramin yritysprofiilissa alat saada tietoa seuraajistasi siinä vaiheessa, kun seuraajamääräsi ylittää sadan seuraajan rajapyykin. Näet kävijätilastoista seuraajiesi ikä- ja sukupuolijakauman sekä paikkakuntatiedot ja sen, minä aikoina he todennäköisimmin ovat paikalla.

Yritysprofiilin kautta näet myös, mitkä postauksesi ovat keränneet eniten tykkäyksiä, näyttökertoja ja sitoutumista. Näiden tietojen avulla voit jatkuvasti kehittää Instagramiin tuottamaasi sisältöä.

Seuraajatiedot sekä tiedot suosituimmista postauksistasi auttavat sinua luomaa seuraajillesi entistä puhuttelevampaa sisältöä, julkaisemaan oikeaan aikaan sekä saamaan uusia seuraajia.

Tässä oli muutamia hyötyjä, joita Instagram tarjoaa yrityksen markkinointiin ja imagon rakentamiseen.