CopyCampus

Facebook-mainonnan strategia & toteutus sähköpostilistan kasvattamiseen


 

CopyCampuksen takaa löytyy vivahteikkaan uran kirjoittamisen parissa tehnyt Mirka Pohjanrinne. CopyCampuksen copywritingin verkkokursseilla Mirka opettaa askel askeleelta, kuinka kuka tahansa voi kirjoittaa myyvää tekstiä tehokkaammin oikeita tekniikoita hyödyntävällä copylla.

Tutustu Mirkaan & CopyCampukseen täällä >>

Mitä tehtiin?

  • Taustatutkimus

  • Facebook-mainonnan strategia

  • Facebook-mainosten suunnittelu & toteutus

  • Asiakkaan kirjoittaman sähköpostisarjan copykritiikki ja kehitysehdotukset

Lähtötilanne:

Asiakkaamme oli juuri perustanut uuden verkkovalmennusbisneksen, jonka tavoitteena on auttaa freelancereita ja yrittäjiä kirjoittamaan myyntitekstejä.

Asiakkaallamme oli jo vahva osaaminen myyvästä kirjoittamisesta ja hän oli jo kirjoittanut itselleen sähköpostiautomaation (aka. myyntitunnelin). Mutta haasteena oli, että myyntitunneli piti saada täyttymään aiheesta kiinnostuneista kontakteista.

Ratkaisu:

Suunnittelimme Facebook-mainonnan strategian, jolla tavoitimme aiheesta kiinnostuneita ihmisiä ja ohjasimme heidät liittymään asiakkaamme uutiskirjeen tilaajaksi.

Autoimme suunnittelemaan sekä kirjoittamaan mainokset, koska asiakkaallamme ei ollut aiempaa kokemusta Facebook-mainosten kirjoittamisesta. Editoimme mainokset yhdessä asiakkaan kanssa asiakkaan brändiin sopiviksi.

Tulokset:

Reilun kolmen viikon aikana asiakkaamme sai kasvatettua sähköpostilistaansa 302:lla uudella tilaajalla.

Analytiikkaan perustuen Facebook-mainonnan strategia toimi hyvin kaikilla menestysmittareilla. Jatkossa asiakkaamme pystyy kasvattamaan sähköpostilistaansa samaa strategiaa ja mainoksia käyttämällä.

 

“Tavoite oli saada 100 uutta tilaajaa. Lopputulos oli 302”

“Karoliinan (ja Jyrin) toteuttama Facebook-mainonta selkeästi toimi. Tavoite projektille oli saada 100 uutta tilaajaa sähköpostilistalle. Ja lopputulos oli 302 (joista 175 jäi aktiivisiksi tilaajiksi). Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen yhteistyöhön teidän kanssa. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin samalla systeemillä sähköpostilistan keräämistä”

– Mirka Pohjanrinne, CopyCampuksen perustaja

 
 

Tarvitsetko apua sähköpostilistan keräämiseen tai verkkokurssisi markkinointiin?

Klikkaa nappulaa alla ja varaa kanssani lyhyt alkukartoituspuhelu.