
Kuka on Karoliina Behm?
Tässä pikainen “elokuvatrailerini” pankin kassalta Empaattisten Myyntitunneleiden rakentajaksi
Alku
Yrittäjyystaipaleeni alkoi siitä hetkestä, kun hyppäsin 9-5 päivätyöstäni… tyhjän päälle.
Vuoden 2016 lopulla totuus työllistymismahdollisuuksistani unelmaduuniini iski suoraan vasten kasvojani… mahdollisuudet olivat mitättömät.
Mikä mainostoimisto muka palkkaisi entisen pankin kassan, ilman mitään kokemusta markkinoinnista? Ei monikaan.
Joten unelmaduunin epätoivoisen metsästyksen sijaan… päätin luoda itse oman unelmabisnekseni.
Matkan varrella kaikki ei kuitenkaan sujunut ihan niin kuin somen motivaatiolauseissa.
Sillä ennen Empaattisten Myyntitunneleiden maailmaan uppoutumista…
Laadin asiakkailleni muun muassa some-strategioita (joita he eivät koskaan edes käyttäneet). Yritin murtaa Facebook-mainonnan salakoodia, tuottaakseni sillä asiakkailleni parempia tuloksia. Ja illat käytin oman digibisnekseni lentoon saamiseksi.
Pian Facebook-mainonnasta tuli pääpalveluni, koska sain sillä asiakkailleni hyviä tuloksia (autoin mm. erästä blogivalmentajaa tekemään ennätyslanseerauksen fb-mainonnan avulla). Kunnes en enää saanutkaan.
Liian moni projekti alkoi päättyä asiakkaan pettymykseen, kun tekemäni mainokset eivät saaneetkaan uusia ostoja tulvimaan ovista ja ikkunoista. Onneksi kuitenkin tajusin (ennen kuin oli liian myöhäistä), että...
“Olin keskittynyt liikaa pelkkiin teknisiin juttuihin…”
Olin keskittynyt liikaa pelkkiin teknisiin juttuihin: mikä kohderyhmä olisi paras, miten kampanjat kannatti rakentaa, miten mainosbudjetit pitäisi jakaa eri mainosjoukoille jne. jne. Tajusin vihdoin, että netissä ihmisten luottamuksen herättämiseen ja myymiseen tarvitaan paljon muutakin kuin teknisesti täydellisesti toteutettuja mainoksia.
Tässä vaiheessa (2019) myös puolisoni Jyri hyppäsi täysipäiväisesti mukaan bisnekseeni. Joten olimme pienessä painetilanteessa: Meidän pitäisi pystyä tuottamaan asiakkaille parempia tuloksia. Ja sitä varten meidän pitäisi opetella uusia taitoja.
Siksi aloimme kiireesti opettelemaan myyvän tekstin kirjoittamista. Kävimme läpi monia erilaisia copywriting-valmennuksia. Ostimme jopa mentorointia kahdelta suomalaiselta copywritingin ammattilaiselta.
Teimme kuitenkin virheen, jonka varmasti lähes jokainen myynticopyn maailmaan astuva aloitteleva copywriter tekee:
Emme ymmärtäneet myynticopyn erilaisia nyansseja.
Emme heti tajunneet, että on monia tapoja kirjoittaa vaikuttavaa, mukaansatempaavaa copya.
Ja koska emme tienneet paremmasta – otimme haltuun copywritingin "vanhan koulukunnan" myyntitaktiikat.
Tiedät ehkä mistä puhun:
“Hei vaan siellä! Et tiedä kuka olen, mutta OSTA, OSTA, OSTA minulta nyt heti tämä mahtava juttu!!”
Tällainen moukkamainen "minä, minä, minä" -markkinointi ei kuitenkaan tuntunut minusta hyvältä pitemmän päälle.
Lopulta se sai oloni niin epämukavaksi, että minun oli pakko löytää jokin muu tapa kirjoittaa myyntiä tuottavaa tekstiä...

Mennyt
Olin kokeillut tarinankerrontaa aiemmin yhdessä webinaarissani. Ja se oli toiminut silloin erittäin hyvin. Joten päätin alkaa selvittämään, miten voisin käyttää sitä enemmän juttujeni myymisessä.
Perkasin aihetta uppoutumalla blogeihin ja YouTube-videoihin... Ja jossain kohtaa eteeni tupsahti erään copywriterin mainos, jossa tyyppi julisti:
“Kertomalla tarinoita voit lähettää listallesi viestejä vaikka joka päivä… ja VIELÄPÄ samalla myydä juttujasi!”
Anteeksi mitä??
Voiko näin muka tehdä? Eikä ihmiset muka ärsyynny?
No, minulla ei ollut menetettävää. Koska en jaksanut kirjoittaa enää yhden yhtä myyntipumppaus-viestiä tai -mainosta.
Joten päätin testata kyseisen valmentajan oppeja. En toki laittanut listalleni aluksi kuin 2-3 viestiä viikossa. Enempi tuntui suorastaan hulluudelta.
Mutta jälkeenpäin ajateltuna, olisi ehkä pitänyt jo silloin lähettää enemmän. Sillä mitä useampia tarinavetoisia (ja hyvinkin simppeleitä) viestejä lähetin...
ENSIKSI: Aloin saada ihania kiitosviestejä vastauksena lähettämiini maileihin. Siltikin, vaikka myin lähes jokaisessa viestissäni!
TOISEKSI: Kerroin tarinoita ihan arkisista tilanteista. Kuten kävelylenkeistäni Tampereen Lapinniemessä, kahvitteluista Pyynikin munkkikahvilassa, kesälomareissuistani…
KOLMANNEKSI: Sain siivottua kaavamaiset "täytä-vain-tyhjät-kohdat" -mallipohjat pois markkinoinnistani.
Ja aloin vihdoin myymään tavalla, joka tuntui luonnolliselta, puhutteli unelma-asiakkaitani – ja lisäksi tuotti enemmän myyntiä kuin koskaan aiemmin.
Tämä päivä
Omien hyvien tulosten myötä aloimme käyttämään myyntitarinoita myös lähes kaikissa asiakkaidemme myyntitunneleissa.
Ja asiakkaani rakastuivat tarinavetoiseen markkinointityyliin välittömästi.
Ei vain sen tuottamien ennätysmyyntien takia. Vaan koska asiakkaani kokivat sen kuulostavan itseltään. Jolloin he pystyivät seisomaan ylpeinä markkinointinsa takana. Mitä tietenkin vielä vahvisti kaikki heidän seuraajiltaaan saamansa kiitosviestit. Sillä jokainen asiakkaani haluaa rakentaa levollista nettibisnestä. Ja he myös tietävät sen vaativan tosifaneja & onnellisia asiakkaita, jotka HALUAVAT kuluttaa heidän markkinointiaan... ja vieläpä lopulta ostaa heidän juttujaan.
Joten siksi missiomme onkin taistella moukkamaista digimarkkinointia vastaan näyttämällä parempi tapa tehdä modernia markkinointia. Tapa, jonka sydämenä sykkii Ihminen edellä -ajattelu.
Siksi tarjoamme apuamme tarinankerrontaan, copywritingiin ja myyntitunneleihin intohimoisille digiyrittäjille ja valmentajille, jotka haluavat vetää markkinoinnillaan puoleensa juuri omantyylisiä ihanneasiakkaita.
Sillä se auttaa heitä luomaan oman näköistä, Levollista nettibisnestä. Jotta he voivat elää juuri sellaista elämää kuin haluavat.

Vuosien varrella on tullut tehtyä paaaaaljon virheitä… mutta myös hyviä juttuja
Tässä parhaimmat oivallukseni & kohokohdat matkan varrelta…

2017-2018: Levollista nettibisnestä ei voi rakentaa pelkän somettamisen varaan. Hikoilin postauksia kokonaiset 6 kuukautta viiteen eri somekanavaan. Tulokset? 3 yhteydenottoa somesta. Oli siis aika keksiä jotain muuta… Joten aloin perehtymään Facebook-mainonnan kiemuroihin.
2019: Pelkkä maksullinen mainonta ei riitä. Huomasin pian, ettei pelkkä FB-mainonta riitä takaamaan tasaista asiakasvirtaa, jos kokonaisuus ei toimi. Toisin sanoen kotisivut, verkkokauppa tai myyntisivut eivät saa ihanneasiakkaitasi muutettua ostajiksi. Joten aloin perehtymään myyvän kirjoittamisen (aka. copywriting) + myyntitunneleiden maailmaan. Tässä kohtaa myös puolisoni & yhtiökumppanini Jyri hyppäsi täysipäiväisesti mukaan bisnekseeni.
2020: Myyntitunnelini tuottivat kauppaa – mutta ei onnellisia asiakkaita. Kun pääsin myyntitunneleiden makuun… ja aloin testaamaan erilaisia juttuja myyntitunnelissani: Myyntiä tuli. Mutta ei tavalla, josta olisin todella voinut olla ylpeä. Käytin myyntitekniikoita ymmärtämättä niitä kunnolla. Pahimmillaan se johti asiakkaiden mainostilien sulkeutumiseen. Ja epämiellyttäviin keskusteluihin asiakkaiden kanssa. Onneksi löysin vuoden puolessa välissä paremman tavan: Tarinankerronnan.
2021: Hyppääminen myyvän tarinankerronnan syvään päätyyn. Päätin alkaa keskittyä tarinankerrontaan kaikessa markkinoinnissani – yksi parhaimmista & tuottoisimmista bisnespäätöksistäni koskaan. Käytin vuoden aikana 251+ erilaista tarinaa Facebook-mainoksissa, maileissa, myyntisivuilla… ja sain hyvän tuntuman minkälaiset tarinat eivät toimi – ja minkälaiset taas auttavat luomaan suhdetta, luottamusta & onnellisia asiakkaita.
2022: Erikoistuminen digituotteiden myymiseen myyntitunneleilla. Vuoden 2022 loppuun mennessä lähes 95% asiakkaistamme myi jotain informaatiotuotetta (verkkokurssit, e-kirjat, verkkovalmennukset). Suurin onnistumisemme: Autoimme hyvinvointivalmentajaa myymään ennätysmäärän (yli 100 000 €) verkkovalmennuksiaan 9 päivässä.
2023: Testasimme itsellemme ja asiakkaillemme uudenlaisia myyntitunneleita. Niiden ansiosta asiakkaamme täyttävät nyt sähköpostilistojaan jopa 10-25 tosifanilla joka päivä – maksamatta siitä parhaimmillaan euroakaan. Suurin onnistumisemme: Eräs asiakkaamme saa nyt joka ikinen päivä 3-5 uutta, onnellista opiskelijaa verkkokurssilleen Empaattisella Myyntitunnelilla.
2024: Vuoden alussa pakkasin kaiken tähän asti oppimani & testaamani strategiat, periaatteet ja parhaimmat käytännöt yhteen 12 viikon Empaattinen Myyntitunneli -kiihdyttämö -valmennusohjelmaan, jossa autamme yrittäjiä rakentamaan bisnekseensä levollisempaa tapaa myydä tuotteitaan ja palveluitaan viikosta ja kuukaudesta toiseen.