Creator Akatemia
Webinaarin Facebook-mainonnan suunnittelu & toteutus // The Kuvauskurssin lanseeraus
Creator Akatemian takaa löytyy kaksi ammattikuvaajaa – Susanna ja Viivi – jotka auttavat verkkokursseillaan pienyrittäjiä ottamaan parempia kuvia someen ja löytämään somen kautta enemmän omantyylisiä asiakkaita.
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus (unelma-asiakkaan & mainoskulmien määrittäminen)
Copy-kritiikki asiakkaalle webinaarin laskeutumissivusta
Facebook- & Instagram-mainostekstien kirjoittaminen
Facebook- ja Instagram -mainosvisuaalisuuksien suunnittelu & toteutus
Facebook- & Instagram-mainonnan strategian suunnittelu + ylläpito ja optimointi
Tarjouksen parantaminen
Lanseeraussähköpostien suunnittelu ja toteutus
Lähtötilanne:
Projekti 1: Creator Akatemian yrittäjät Susanna & Viivi halusivat tehostaa ja saada uutta näkemystä ilmaisen webinaarinsa Facebook-mainontaan. He halusivat tavoittaa mainonnalla enemmän oikeanlaista yleisöä – pienyrittäjiä – ohjaten heitä osallistumaan webinaarin.
Projektin tavoitteeksi asiakas asetti meille saada 500 osallistujaa mainonnan avulla. Ja näistä webinaariin osallistuneista tavoiteltiin 10 ostajaa asiakkaan verkkovalmennukseen.
Projekti 2: Asiakas halusi syksyllä 2023 rikkoa omat myyntiennätykset The Kuvauskurssin lanseerauksessa. Ja samalla yhtenäistää kaikkia myyntimateriaalejansa (lanseerausviestit & myyntisivut).
Ratkaisu:
Projekti 1: Analysoimme asiakkaan nykyisten webinaarimainosten toimivuuden, jotta saimme hyvän kuvan siitä, mitä mainonnassa kannattaa lähteä kehittämään. Tämän pohjalta loimme asiakkaan webinaariin sopivan Facebook-mainosstrategian. Keskityimme erityisesti asiakkaamme unelma-asiakkaita puoleensavetävien mainostekstien ideointiin ja copyihin sekä näitä tukeviin mainosvisuaalisuuksiin.
Lisäksi tukimme asiakkaan selkeimmät Facebook-mainonnan vuodot, kuten esimerkiksi heikkojen mainoskohdennusten käytön.
Autoimme myös asiakasta parantamaan webinaarin laskeutumissivun myynticopyja, jotta saisimme maksimaalisen määrän oikeantyyppisiä osallistujia ilmoittautumaan webinaariin.
Projekti 2: Analysoimme asiakkaan nykyiset lanseerausviestit + myyntisivun. Autoimme asiakasta parantamaan heidän Lumoavaa tarjousta. Lanseerausviestit suunnittelimme rakentamaan suhdetta kaikkiin sähköpostilistalaisiin, vaikka he eivät tällä kertaa ostaisikaan valmennusta. Koska viestien tarkoitus oli luoda pohjaa myös tuleviin lanseerauksiin. Lisäksi autoimme asiakasta parantamaan myyntisivun jaksottamista loogiseksi flowksi.
Lopputulos:
Projekti 1: Asiakas sai toteuttamallamme Facebook- ja Instagram-mainonnalla yhteensä 882 osallistujaa kolmeen webinaariin. Näistä osallistujista 20 liittyi asiakkaan maksulliseen valmennukseen. Eli projektin alussa asetetut tavoitteet menivät rikki (juhuu!).
PLUS: Asiakas suostui kokeilemaan paria uutta testaamaani ideaa Facebook-mainonnassa, jotka nekin saimme toimimaan erittäin hyvin.
Kiitos ihanille Viiville ja Susannalle, että luotitte ideoihini. Tästä on hyvä jatkaa Creator Akatemian Facebook- ja Instagram-mainonnan kehittämistä.
Projekti 2: Vaikka asiakkaan ultimaattinen tavoite jäi saavuttamatta (90 000 euroa myyntiä), oli projekti silti onnistunut: Saimme projektin aikana asiakkaan webinaareista suoraan ostaneiden määrää parannettua 142 %. Webinaarien show-up rate (eli kuinka moni ilmoittautuneista osallistui) parani 11 %.
Ja lopputuloskin oli asiakkaita miellyttävä, sillä asiakas rikkoi oman myyntiennätyksensä kun mukaan lähti 60 uutta opiskelijaa. Asiakkaan omin sanoin: “Vaikka isosta myyntitavoitteesta jäätiin niin ollaan tosi tyytyväisiä, tää oli meidän suurin lanseeraus tähän asti.”
“Karoliina [ja Jyri] löysi meidän ytimen ja sanoitti sen kirkkaasti”
(Psst. Paina PLAY ja kuuntele lisää!)
– Viivi & Susanna, Creator Akatemian perustajat