Ecokoti
Verkkokaupan sähköpostimarkkinointi & Facebook-mainonta
Ecokoti on ekologisia pesuaineita valmistava pieni perheyritys Varkaudesta.
Ecokoti® tuotteet ovat myrkyttömiä ja kotimaisia pesuaineita, jotka valmistetaan pääasiassa käsin. Pesuaineiden pesuteho perustuu luonnon omiin kemikaaleihin, eivätkä ne siksi aiheuta vahinkoa ihmiselle, eläimille tai luonnolle.
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus
Facebook-mainonnan strategia
Tarinavetoisen sähköpostisarjan suunnittelu ostaneille asiakkaille
Myyvät tekstit (FB-mainokset & sähköpostisarja)
Lähtötilanne:
Asiakas oli tähän mennessä hoitanut nettimarkkinointinsa pääasiassa omin voimin, mutta työmäärän kasvaessa oman tiimin kädet eivät enää tuntuneet riittävän.
Asiakas halusi saada Facebook-mainontaan kunnollisen strategian, joka tuottaisi tasaisemmin kävijöitä & uusia ostajia nettikauppaan.
Lisäksi asiakas halusi luoda paremman suhteen ostaviin asiakkaisiin, sillä oston jälkeen lähetettävä sähköpostisarja oli suunnitelmista huolimatta edelleen tekemättä.
Ratkaisu:
Suunnittelimme asiakkaalle 3-vaiheisen Facebook- ja Instagram-mainonnan strategian. Tavoitteena on hankkia verkkokauppaan edullisesti uusia kävijöitä ja tavoittaa kaupassa vierailleet, mutta ostamatta jättäneet ihmiset ja saada heidät takaisin kauppaan viimeistelemään osto.
Lisäksi kirjoitimme uusille ostajille lähetettävän tarinavetoisen sähköpostisarjan, jolla asiakas erottuu kilpailijoista ja saa rakennettua luottamuksellista suhdetta ostajiin.
Tulokset:
Facebook- ja Instagram-mainonta toi edullisella hinnalla verkkokauppaan uusia kävijöitä sekä uusia ostajia.
Mainonnan avulla asiakas sai tilausten määrää kasvatettua 42 % verrattuna edelliskuukauteen.
Lisäksi ostaneet asiakkaat lähettävät Ecokodin asiakaspalveluun kiittäviä viestejä hyvästä oston jälkeisestä huolenpidosta sekä antavat hyvää palautetta persoonallisista sähköpostiviesteistä.
“Aivan täydelliset ja meidän yrityksen näköiset mainostekstit sekä sähköpostisarjat”
“Karoliinan ja Jyrin kanssa yhteistyö on sujunut saumattomasti, tuntuu kuin olisimme tehneet yhteistyötä jo pidemmänkin aikaa! Saimme käyttöön aivan täydelliset ja meidän yrityksen näköiset mainostekstit sekä sähköpostisarjat, jonka myötä myyntimme kasvoi edelliskuukauteen verrattuna 42 %. Ollaan saatu myös paljon lämmintä palautetta asiakkailta sähköposteistamme, etenkin siitä, miten mukavaa niitä on lukea ja kuinka asiakas tuntee olonsa huomioiduksi viestien myötä. Ei voi muuta sanoa kuin, iso kiitos mahtavasta ja meille todella arvokkaasta työstä!”
– Oona Vauhkonen, Ecokodin digi- ja markkinointivastaava