Hyvinvointivalmentaja Elisa Mattila

Uuden verkkokurssin lanseeraus


 

Elisa Mattila on yli 10 vuoden kokemuksella varustettu hyvinvointi- ja ravintovalmentaja. Hän auttaa naisia voimaan paremmin arjessa sekä pitämään huolta kehostaan – ilman dieettiohjeiden kanssa elämistä 24/7.

Elisa on auttanut nettikursseillaan tähän mennessä jo reippaasti yli 10 000+ naista voimaan paremmin. Hänen suosituin valmennuksensa on Hyvinvointistartti.

Projekti toteutettiin huhtikuun 2022 aikana. 

Tästä pääset tutustumaan Elisaan paremmin >>

Mitä tehtiin?

  • Taustatutkimus

  • Uuden verkkovalmennuksen lanseerauksen suunnittelu

  • Myyvät tekstit (some-mainokset & lanseeraussähköpostisarja)

  • Facebook- & Instagram-mainonnan ylläpito ja optimointi

Lähtötilanne:

Elisa oli juuri rakentanut uuden ravintoaiheisen verkkovalmennuksen. Ja nyt tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon nykyisiä seuraajia tietoiseksi uudesta kurssista & liittymään mukaan.

Lisäksi haluttiin tavoittaa myös uusia asiakkaita. Aiemmat tuotelanseeraukset Elisa oli tehnyt pääasiassa Facebook-mainonnan & oman Instagraminsa avulla.

Ratkaisu:

Elisa on kokenut digiyrittäjä & verkkokurssien myyjä. Joten emme lähteneet keksimään pyörää uudelleen, vaan autoimme Elisaa viilaamaan tuotelanseerausta vieläkin toimivammaksi. Yksi selkeimmistä kehityskohdista oli sähköpostilistan aiempaa tehokkaampi hyödyntäminen. 

Siksi suunnittelimme ja toteutimme 4-vaiheisen sähköpostilanseerauksen. Kuitenkin siten, ettei se polttaisi Elisan loistavasti vuosien aikana rakentamaa suhdetta listaan. Joten pelkän myynnillisyyden sijasta keskityimme empaattisempaan lähestymistapaan. 

Tästä projektista teki erilaisen se, että sähköpostilanseeraus toteutettiin asiakkaan toiveesta ainoastaan neljän viestin avulla. Tämä on pienin lanseerausviestimäärä jolla olemme koskaan lanseerauksen toteuttaneen, ja siksi odotimme tuloksia mielenkiinnolla.

Sähköpostilanseerauksen lisäksi autoimme Elisaa kurssilanseerauksen Facebook-mainonnan suunnittelussa ja toteutuksessa. 

Facebook-mainonnassa käytimme 3-vaiheista lanseerausstrategiaa: 

Mainosten tehtävänä oli tavoittaa ensin mahdollisimman paljon uutta yleisöä ja rakentaa heihin luottamusta tietyn tyyppisillä mainoksilla. Tämän jälkeen kahdessa seuraavassa vaiheessa yleisölle näytettiin uudelleenmarkkinointia, jolla kiinnostuneet pyrittiin ohjaamaan kurssin myyntisivulle ostamaan tuote.

Tulokset:

Viikon kestäneen lanseerauksen aikana Elisa sai tavoittelemansa määrän osallistujia uudelle valmennukselleen. Sähköpostimarkkinoinnilla tuli noin 50 % kaikista osallistujista. Ja Facebook-mainonnalla toiset noin 50 %. Joten sähköpostilanseeraus yhdistettynä sitä tukevaan Facebook-mainontaan täydensivät hyvin toisiaan.

 

“Arvostin, että myynti toteutettiin empaattisesti”

“Karoliinan ja Jyrin toteuttama sähköpostilanseeraus yllätti minut positiivisesti, koska en ole itse osannut hyödyntää listaani kurssieni myynnissä yhtä tehokkaasti. Ja arvostin sitä, että Karoliina kuunteli toiveitani ja toteutti myymisen empaattisella tavalla ja vähän pienemmällä viestimäärällä.”

– Elisa Mattila, ravinto- ja hyvinvointivalmentaja

 
 

Tarvitsetko apua verkkokurssiesi (tai muiden tuotteiden/palveluiden) myyntiin?

Klikkaa nappulaa alla ja varaa kanssani lyhyt alkukartoituspuhelu.