Glow & Grow
Uuden verkkovalmennuksen lanseeraus + lanseerauksen ikivihreäksi myyntitunneliksi muuttaminen
Glow & Grow on 20 vuoden kokemuksella varustetun hyvinvointiyrittäjän ja valmentajan Susanna Tannin valmennusalusta naisille ja miehille, jotka haluavat elää onnellisempaa & hyvinvoivempaa elämää unelmakehossaan ja unelmaparisuhteessaan.
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus (unelma-asiakkaan & myyntitunnelin strategien ideointi)
Lanseerauksen (aka. myyntitunnelin) & FB-mainostrategian suunnittelu
Myyntisivujen copypalaute
Lanseerausviestien kirjoittaminen
Facebook- & Instagram-mainostekstien kirjoittaminen
Facebook- ja Instagram -mainosvisuaalisuuksien suunnittelu & toteutus
Lanseerauksen toteuttaminen
Lähtötilanne:
Susanna oli tammikuussa 2023 avannut pääsyn uuteen Ole itsellesi se oikea -verkkovalmennukseensa, johon hän oli saanut mukaan heti hyvin osallistujia mukaan.
Nyt Susanna halusi valmennukselleen toimivan myyntitunnelin, jota hän voisi hyödyntää aina kun tulevaisuudessa haluaisi lanseerata valmennuksensa uudelleen.
Susanna päätyi yhteistyöhön kanssamme, koska oli jo pitempään seurannut Karoliinan sähköpostimarkkinointia ja tykästynyt siihen tyyliin, jolla lähestymme markkinointia & myynticopyn kirjoittamista – empatian kautta.
Ratkaisu:
Suunnittelimme selkeän sekä mahdollisimman simppelin lanseerauksen, jossa pääpaino oli Susannan valmiin sähköpostilistan hyödyntäminen. Lisäksi keräsimme Facebook-mainonnalle myös uutta yleisöä ennen myynnin aloittamista.
Toteutimme lanseerauksen kahden viikon aikana kahdessa vaiheessa: ennakko + myynti. Ohjasimme ensin ihmiset sähköpostilistalta (+mainonnalla kylmää yleisöä) ilmaiseen webinaariin. Tämän jälkeen alkoi varsinainen myynti, jonka aikana lähetimme kaikille yhteensä vain 5 sähköpostia.
Kaikessa lenseeraukseen tuottamassamme materiaalissa (mainokset + sähköpostiviestit) käytimme tarinankerrontaa sekä empaattista myynticopya.
Lopputulos:
Projektille asetettu tavoite (+20 % myyntiä ensimmäiseen lanseeraukseen) saavutettiin reilusti. Yhteensä 251 ihmistä lähti mukaan valmennukseen, mikä tarkoitti noin 40 000 € myyntiä.
Koska lanseeraus toimi näin hyvin – muutamme asiakkaalle lanseerauksen ikivihreäksi myyntitunneliksi, joka tuottaa jatkossa asiakkaalle uusia ostajia verkkovalmennukselleen.