Iida Soininen
Uuden verkkovalmennuksen lanseerauksessa avustaminen
Iida Soininen on Vapauta Supervoimasi Akatemian perustaja ja hän auttaa naisyrittäjiä ja siitä haaveilevia rakentamaan vapaan ja omannäköisen elämän, missä kaikki on mahdollista, tuottavien verkkokurssien avulla.
Iidan missiona on pilkkoa verkkokurssien tekeminen, markkinointi ja myynti niin yksinkertaisiksi askeleiksi, että siinä on lähes mahdoton epäonnistua.
Iida pitää digiyrittäjyyteen liittyvää huippusuosittua podcastia, joka kannattaa tsekata.
Täältä voit lukea lisää Iidan yrityksestä.
Projekti toteutettiin 05-06/2021.
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus
Myyvien sisältöjen copy-kritiikki
FB- ja Instagram-mainonnan strategia ja toteutus
Lähtötilanne:
Iidalla on jo hyvin myyvä verkkovalmennus verkkokurssien lanseeraamiseen. Nyt hän halusi lanseerata uuden valmennuksen eri kohderyhmälle.
Iida halusi meidät mukaan projektiin, koska hän halusi toisen osapuolen palautetta omasta lanseerauksestaan. Ja siksi tämä projekti olikin meille täysin erilainen kuin muut...
Ratkaisu:
Iidan kanssa toteutettu projekti oli meille erilainen, koska Iidalla on jo loistava osaaminen verkkokurssien myymiseen ja lanseeraamiseen. Siksi tämä projekti ei ollut avaimet käteen -ratkaisu, vaan täysin yhteistyössä toteuttu.
Annoimme Iidalle copy-kritiikkiä myyntisivusta. Lisäksi autoimme Iidaa parantamaan sähköpostimarkkinointia ja FB-mainonnan strategiaa taustatutkimuksemme perusteella. Tämä auttoi Iidaa kirkastamaan omaa viestiään juuri halutulle kohderyhmälle.
Tulokset:
Iidan toteuttaman ennakkokampanjan ja yhteistyössä toteutetun lanseerauksen ansiosta uuteen valmennukseen osallistui 51 aloittelevaa verkkokurssin myyjää.
Tulos on hyvä uudelle tuotteelle (vaikka asetetusta 10 000€ minimitavoitteesta jäätiinkin hitusen taakse).
“Loistavaa copy-kritiikkiä ja hyvin toiminut yhteistyö”
“Olen äärimmäisen tyytyväinen siihen, että hyödynsin Jyrin ja Karoliinan apua uuden Ideasta Vaikuttavaksi Verkkokurssiksi -tuotteen lanseeraamiseen. En olisi koskaan pystynyt muuttamaan ideaani tuottavaksi lanseeraukseksi ja valmiiksi tuotteeksi alle 30 päivässä - jos olisin yrittänyt tehdä kaiken yksin ja omin avuin.
Vaikka myyntitavoitteet on aina asetettu saavutettavaksi, oli tällä yhteistyöllä ensisijaisesti monta muutakin tarkoitusta, kuten saada varmistusta sille, että tälle uudelle tuotteelle on selkeä markkinarako ja sen pohjalta kirkastaa hyvä markkinointiviesti.
Vaikka tavoitteesta hieman jäätiinkin, silti loistavan copy-kritiikin ja hyvin toimineen yhteistyön ansiosta tulokset olivat erittäin hyvät täysin uudelle tuotteelle.”
– Iida Soininen, digiyrittäjä ja verkkokurssivalmentaja