Ortopedinen osteopaatti Iiro Nenonen
Verkkovalmennuksen myynti
Iiro Nenonen on ortopedinen osteopaatti, urheiluhieroja ja personal trainer. Iiro auttaa pääasiassa tuki-ja liikuntaelin ongelmaisia ihmisiä.
Iiron vastaanotto löytyy Tampereen keskustan tuntumasta.
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus
Myyvien sisältöjen (Copywriting) kirjoittaminen: myyntisivu sekä FB-mainokset
FB- ja Instagram-mainonnan strategia ja toteutus
Myyntisivun toteutus
Lähtötilanne:
Iiro halusi lähteä tarjoamaan alaselkävaivoista kärsiville ihmisille uutta kehittelemäänsä verkkovalmennusta.
Haasteena oli kuitenkin tunnettavuus verkossa, koska Iirolla ei ollut aikaisemmin ollut kuin Facebookin yrityssivu.
Kotisivuja ei ollut ja sähköpostilistalla vain muutama sata ihmistä (suurin osa nykyisiä asiakkaita).
Iiro halusi saada verkkokurssin myyntiin kunnon startin, jotta voi jatkossa hoitaa mainontaa ja myyntiä itsekin.
Ratkaisu:
Koska verkkokurssi oli täysin uusi, eikä Iirolla ollut vielä rakentunut vahvaa brändiä verkkoon, lanseeraus pidettiin yksinkertaisena, jotta valmennuksen kysyntä saatiin testattua mahdollisimman nopeasti.
Rakensin asiakkaalle vahvaan taustatutkimukseen perustuvan tarinavetoisen myyntisivun. Samalla uudelle verkkokurssille suunniteltiin yksinkertainen Facebook-mainonnan strategia.
Tulokset:
Yhteistyömme aikana Iiro sai myytyä ensimmäistä valmennustaan yhden kuukauden aikana 43 kappaletta.
Mutta mikä parasta: yhteistyön jälkeen Iiro sai myytyä ilman apuani yhdessä viikossa 29 kappaletta verkkokurssiaan.
Tämänkin jälkeen Iiro on jatkanut kurssinsa myyntiä voitollisesti.
Eli tästä projektista jäi asiakkaalle myyntitunneli, jolla hän voi myydä itsenäisesti kurssiaan milloin tahansa.
“Nyt pystyn myymään valmennusta itse voitollisesti”
“Kiitos Karoliina ja Jyri! Ilman teidän apuanne verkkokurssini ensimmäiset myynnit olisi ehkä jääneet saamatta. Nyt pystyn myymään valmennusta voitollisesti teidän ohjenuorilla kuukaudesta toiseen!”
– Iiro Nenonen, ortopedinen osteopaatti
Kenelle ratkaisuni sopii?
Valmentajat, jotka haluavat saada verkosta lisää asiakkaita ja myydä digituotteitaan aikaa kestävällä tavalla.
Verkkokaupat, jotka haluavat lisää onnellisia, takaisin palaavia asiakkaita pelkkien pikavoittojen jahtaamisen sijaan.
Nopeimmin tuloksia saadaan, kun myytävän tuotteen kysyntä on ensin varmistettu ja unelma-asiakas on mahdollisimman selkeä.