Jari Tapio / Kehonhuoltamo FixIt
Verkkokurssin myyntitunnelin suunnittelu & rakentaminen
Jari Tapio on rovaniemeläinen fysioterapeutti & personal trainer sekä Kehonhuoltamo FixIt:in perustaja. Hän on yksi Suomen kansainvälisesti koulutetuimmista fysioterapeuteista, joka on erikoistunut alaselkävaivojen hoitoon.
Jari on myös kirjoittanut kirjan fysioterapiasta sekä kiertää Suomea kouluttamassa muita fysioterapeutteja.
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus
Myyntitunnelin suunnittelu & toteutus verkkovalmennukselle
FB-mainonnan strategia sähköpostilistan kasvattamiseen
Myyntisivun suunnittelu, kirjoittaminen & toteutus verkkovalmennukselle
Myyvät tekstit (FB-mainokset & sähköpostisarjat)
Sähköpostisarjan toteutus
Facebook- & Instagram-mainonnan ylläpito ja optimointi
Lähtötilanne:
Vastaanottotyönsä ohella Jari oli luonut ja myöskin saanut myytyä erilaisia kivunhoitoon liittyviä verkkovalmennuksia. Myyntitunnelit sekä myyvä kirjoittaminen (copywriting) eivät olleetkaan Jarille täysin vieraita asioita, mikä auttoi saamaan yhteistyömme saumattomasti käyntiin.
Oman asiakastyönsä lomassa digituotteiden tehokasta netissä myymisen kokonaisuutta ja myyntitunneleita oli kuitenkin vaikea hahmottaa. Tästä syystä Jari halusi ulkoistaa toimivan myyntitunnelin suunnittelun ja toteutuksen ammattilaiselle.
Jari oli juuri uudistanut parhaiten myyneen verkkokurssinsa ja halusi ensimmäisenä lähteä tekemään sille hyvää uudelleenlanseerausta.
Ratkaisu:
Projekti polkaistiin käyntiin toteuttamalla kattava taustatutkimus, jonka perusteella hahmotettiin valmennukselle yksi unelma-asiakas.
Koko myyntitunneli suunniteltiin puhuttelemaan tätä yhtä tiettyä ihanneasiakasta ja ohjaamaan häntä kohti ratkaisua.
Loimme Jarille täydellisen myyntitunnelin, johon kuuluu ilmaisen maistiaisen toimittaminen sähköpostilistalle liittyville ihmisille, luottamuksen rakentaminen & Jarin tutuksi tekeminen sähköpostisarjan avulla sekä maksullisen tuotteen myyminen myyntisivulla niille, joille siitä varmasti on apua.
Suunnittelimme myös Facebook-mainonnan strategian, jolla tavoitetaan edulliseen hintaan mahdollisimman laaja yleisö ja ohjataan kiinnostuneet liittymään sähköpostilistalle.
Lisäksi autoimme Jaria luomaan vastustamattoman tarjouksen (Huom! Ei tarkoita vain alennusta), eli paketoimaan myytävän tuotteen houkuttelevaksi kokonaisuudeksi.
Tulokset:
Hieman reilussa kahdessa viikossa asiakas sai valmennuksen 50 hengen pilottiryhmän täyteen.
Tämän jälkeen valmennuksen hintaa on nostettu ja automaattinen myyntitunneli on silti tuonut Jarille kauppaa tasaisesti lähes joka viikko. Lisäksi Jarin sähköpostilista kasvaa päivittäin hyvin edulliseen hintaan per liittyjä.
“Olen saanut viesteistä ja mainoksista pelkästään positiivista palautetta”
“Karoliina ja Jyri kirjoittivat toimivat myyntitekstit, joissa ei tehty liian suuria lupauksia, muttei toisaalta luvattu liian vähääkään (nämä kun tuppaavat olemaan yleinen ongelma alalla). Pidin siitä, että pelkän kovan myynnillisyyden sijaan copyissa suhtauduttiin asiakkaaseen empaattisesti. Tästä johtuen varmaan olenkin saanut viesteistä ja mainoksista pelkästään positiivista palautetta. Ja tietysti hienoa oli myös että pilottiryhmä saatiin täyteen niinkin lyhyessä ajassa!”
– Jari Tapio, fysioterapeutti ja Kehonhuoltamo FixIt:in perustaja