Kalligrafiastudio

EMPAATTISEN TRIPWIRE-MYYNTITUNNELIN* SUUNNITTELU JA TOTEUTUS

(*Myyntitunneli, joka keskimäärin kattaa sähköpostilistan kasvattamiseen käytetyt mainoseurot)


 

Kalligrafiastudio auttaa nykyisiä ja tulevia kalligrafian harrastajia sukeltamaan modernin kalligrafian ja käsillä kirjoittamisen maailmaan. Kalligrafiastudio tarjoaa koulutuksia, verkkokursseja ja työpajoja kaiken tasoisille kalligrafeille. Lisäksi studio tarjoaa yrityksille monipuolisesti erilaisia kalligrafiapalveluita.

Tutustu tästä lisää Kalligrafiastudioon >>>

Mitä tehtiin?

  • Taustatutkimus (unelma-asiakkaaseen perehtyminen & myyntitunnelin strategian ideointi)

  • FB-mainostrategian suunnittelu

  • Myyntisivun kirjoittaminen

  • Sähköpostisarjan kirjoittaminen

  • Facebook- & Instagram-mainostekstien kirjoittaminen

  • Facebook- ja Instagram -mainosvisuaalisuuksien suunnittelu & toteutus

  • Myyntitunnelin ja mainonnan ylläpito + parantaminen

Lähtötilanne:

Kalligrafiastudion yrittäjä, Aini, otti meihin yhteyttä joulukuussa 2022. Ainin tavoite oli saada lisää ihmisiä Kalligrafiastudion uutiskirjelistalle, koska sähköpostilista on Ainin tärkein kanava verkkokurssien lanseerauksissa sekä workshoppien myymisessä.

Ratkaisu:

Suunnittelimme asiakkaalle Empaattisen myyntitunnelin, jolla asiakas pystyy kasvattamaan listaansa maksullisella Facebook-mainonnalla jopa ilmaiseksi. Ja samalla rakentamaan suhdetta uusiin uutiskirjeen tilaajiin. 

Myyntitunnelin strategia on seuraavanlainen:

1) Facebook-mainokset houkuttelevat ihanneasiakkaat lataamaan Modernin kalligrafian malliaakkoston (=ilmainen työkirja).

2) Liittymisen jälkeen ihanneasiakkaalle tarjotaan mahdollisuus tarttua kertatarjoukseen Kalligrafiastudion verkkokurssista, joka on saatavilla vain rajoitun ajan.

3) Tämän jälkeen listalle liittyneet ja kertarjouksen napanneet saavat suhdetta rakentavan sähköpostisarjan. Viestisarja rakentaa luottamusta Kalligrafiastudiota ja Ainia kohtaan, jotta listalle liittyneet luottavat Ainin osaamiseen, kokemukseen sekä tuotteisiin ja tarttuvat niihin Ainin myöhemmissä lanseerauksissa tai kampanjoissa. 

Tulokset:

Aini sai heti ensimmäisen viikon aikana uudella myyntitunnelillaan kasvatettua sähköpostilistaansa yli 523 tilaajalla. Lisäksi kertatarjouksen ostoja tuli 31 kappaletta. Mikä tarkoitti lähes 5-kertaista tuottoa käytetyille mainoseuroille. Myyntitunnelille asetettu tavoite täyttyi siis kirkkaasti (mainoskulujen kattaminen myynneillä).

Tällä hetkellä myyntitunneli jatkaa liidien ja uusien ostajien toimittamista Kalligrafiastudiolle: keskimäärin ostoja tulee 3-5 päivässä.

Nyt Ainin on hyvä jatkaa myyntitunnelin ylläpitoa toimivaksi todistetuilla mainoksilla, myyntisivulla sekä sähköpostiviestien sarjalla. Nyt kun sähköpostilista kasvaa jatkuvasti (lähes) ilmaiseksi, ei listalle tapahtuva lisämyynti enää vaadi erillistä mainosrahaa.

 

“Oon ihan innoissani miten hyvin uusi myyntitunneli on lähtenyt toimimaan.”

”Myyntitunnelin copyt on ihania ja kaiken lisäksi toimivia! Ihmiset ihan oikeasti vastaavat sähköposteihin ja lähettävät kivoja viestejä minulle takaisin – copy siis tuntuu lukijalle samaistuttavalta ‘jutustelulta’. Tämä juuri oli toiveenakin! Oon ihan innoissani miten hyvin uusi myyntitunneli on lähtenyt toimimaan. Listalle liittyy koko ajan lisää ihmisiä ja useampia paketteja menee päivässä kaupaksi. Mahtavaa kun mainonta maksaa itsensä takaisin heti. Olen supertyytyväinen!”

– Aini Mäensivu, yrittäjä, Kalligrafiastudio

 
 

Tarvitsetko apua verkkokurssiesi (tai muiden tuotteiden/palveluiden) myyntiin?

Klikkaa nappulaa alla ja varaa kanssani lyhyt alkukartoituspuhelu.