Kalligrafiastudio
LEVOLLINEN LANSEERAUS™
Kalligrafiastudio auttaa nykyisiä ja tulevia kalligrafian harrastajia sukeltamaan modernin kalligrafian ja käsillä kirjoittamisen ihanaan maailmaan. Kalligrafiastudio tarjoaa koulutuksia, verkkokursseja ja työpajoja kaiken tasoisille kalligrafeille. Lisäksi studio tarjoaa yrityksille monipuolisesti erilaisia kalligrafiapalveluita.
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus (unelma-asiakkaaseen perehtyminen & strategian ideointi)
Myyntiwebinaarin käsikirjoituksen suunnittelu ja toteutus
Levollisen lanseerauksen & Facebook-mainostrategian suunnittelu
Lumoavan tarjouksen rakentaminen
Myyntisivun copyjen parantaminen
Kutsu- & muistutusviestien kirjoittaminen webinaariin
Facebook- & Instagram-mainostekstien kirjoittaminen
Facebook- ja Instagram -mainosvisuaalisuuksien suunnittelu & toteutus
Lanseerauksen toteuttaminen
Lähtötilanne:
Lanseeraus 1. Edellisen projektin jälkeen jatkoimme yhteistyötä ja tavoitteena oli parantaa asiakkaan lippulaivavalmennuksen, Kalligrafianstudion MasterClassin - Tekeleestä tuotteeksi lanseerausmyyntejä. Asiakas oli aiemmin lanseerannut valmennusta vain omalle yleisölleen (Instagram + sähköpostilista). Ja myynnit olivat saavuttaneet huippunsa nykyisellä tavalla.
Yksi merkittävin haaste oli saada webinaariin osallistujat tulemaan livenä paikalle, sillä aiemmin live-osallistujien määrä oli jäänyt parhaimmillaankin vain 20%:iin kaikista ilmoittautuneista. Ja tämän ongelman ratkaiseminen oli yksi päätavoitteistamme projektissa.
Lanseeraus 2. Seuraavaan lanseeraukseen lähdimme tavoitteena parantaa ensimmäisen lanseerauksen tuloksia. Koska asiakkaan kanssa molemmat uskoimme siihen, että lanseerauksesta on vielä paljon lisää irti otettavaa.
Ratkaisu:
Lanseeraus 1. Tutkimme aluksi asiakkaan tulokset & tilastot edellisistä lanseerauksista. Ja teimme niiden perusteella suunnitelman lanseeraukseen lisättävistä / parannettavista asioista. Yksi merkittävimmistä parannuskohteista oli saada nostettua live-osallistujien määrää molempiin webinaareihin.
Suunnittelimme ja kirjoitimme empatiavetoiset kutsu- ja muistutusviestit webinaarille. Paransimme asiakkaan myyntisivua ja otimme Facebook-mainonnan osaksi lanseerausta. Lisäksi autoimme asiakasta rakentamaan Lumoavan tarjouksen.
Lanseeraus 2. Toisessa lanseerauksessa hioin asiakkaan webinaarin käsikirjoitusta – erityisesti myyntiosuutta. Lisäsimme lanseeraukseen myös odotuslistan, jota keräsimme. Kaikille odotuslistalle liittyneille suunnittelimme erikoistarjouksen ennen virallisen myynnin aloitusta.
Tulokset:
Lanseeraus 1. Asiakkaan molemmat webinaarit “myytiin loppuun”. Sillä kaikki halukkaat eivät edes mahtuneet livenä mukaan linjoille. Tämä oli iloinen yllätys, mutta jättää toki parantamisen varaa seuraavaan kertaan, jotta kaikki halukkaat varmasti mahtuvat mukaan.
Kahteen webinaariin ilmoittautui yhteensä yli 1500 osallistujaa.
Paras osuus?
Asiakkaan asettama myyntitavoite rikkoitui ja alvitonta myyntiä tuli 20 500 €. Asiakas sai valmennukseen yhteensä 78 uutta opiskelijaa, mikä tarkoitti yli 42 % lisää verkkokurssiasiakkaita asiakkaan parhaimpaan itse toteuttamaan lanseeraukseen verrattuna.
Lanseeraus 2. Asiakkaani rikkoi edellisen lanseerauksen myynnit 64 osallistujalla. Eli yhteensä mukaan lähti 142 uutta opiskelijaa. Yhdessä asetetut tavoitteet menivät rikki heittämällä.

“Lanseeraukseen tehdyt parannukset näkyivät suoraan myynneissä”
”Ihan huikea launch! Ei voi muuta sanoa kuin että olen todella tyytyväinen. Asetettu myyntitavoite meni rikki. Molemmat webinaarit olivat TÄYNNÄ, siinä missä aiemmin on ollut vaikeaa saada ihmisiä tulemaan livenä paikalle. Tottakai tämä näkyi myös myynneissä: kurssin kaikki edelliset osallistujaennätykset menivät rikki. Luulin että launchin “seinät” olivat tulleet vastaan, mutta todistitte minun olleen väärässä. Kalligrafia kyllä kiinnostaa – kunhan oikeat ihmiset löytävät paikalle! Tästä on niin hyvä jatkaa <3”
– Aini Mäensivu, yrittäjä, Kalligrafiastudio