Kodin Laatusaneeraus Oy
Palvelun myynti yksinkertaisella fb-mainonnan strategialla
Kodin Laatusaneeraus Oy on erikoistunut ikkuna-, ovi- ja nosto-ovi remontteihin, mutta yritys tekee myös muut kodin saneeraustyöt ”avaimet käteen” periaatteella laadusta ja takuusta tinkimättä.
Kodin Laatusaneerauksen yrittäjänä toimii Miika Puhakka, joka hoitaa uusien töiden hankkimisen sekä asennustyöt.
Mitä tehtiin?
Facebook- ja Instagram-mainonnan strategia
Mainonnan toteutus potentiaalisten asiakkaiden hankkimiseen
Mainostekstin suunnitteleminen ja kirjoittaminen
Lähtötilanne:
Yrityksen asiakkaiden hankinta oli hyvin suoraviivaista ennen projektin aloitusta. Yrittäjä hankki asiakkaat pääasiassa itse ovelta ovelle kiertäen. Asiakashankinta toimi hyvin, mutta ongelma oli että se söi leijonan osan työviikon tunneista. Toinen ongelma oli tarjouspyyntöjen matalat määrät, jonka takia yrittäjän piti käytännössä hankkia jokainen uusi asiakas omalla jalkatyöllä.
Ratkaisu:
Suunnittelin tekemäni taustatutkimuksen perusteella Kodin Laatusaneeraukselle ehkä yksinkertaisimman Facebook-mainonnan strategian mitä maa päällään kantaa.
Ei ylimääräisiä laskeutumissivuja, sähköpostisarjoja tai monimutkaisia uudelleenmarkkinointeja.
Vaan ainoastaan yksi Facebook-mainos.
Kirjoitin asiakkaalle 552 sanaa pitkän (kuva ylempänä) Facebook-mainoksen (joka on ehkä Suomen pisin – heh.). Käytin hyödykseni Facebookin liidimainosta, jossa asiakas pystyy jättämään yhteystietonsa parilla klikkauksella. Mainosta näytettiin yrityksen toimialueella, jotta se tavoitti juuri oikeanlaisia asiakkaita.
Tulokset:
Asiakas sai kuukauden aikana 20 yhteydenottoa (kustannus per yhteydenotto oli 33,67 €), joista 15:lle asiakkaani pystyi tekemään tarjouksen ovi- tai ikkunaremontista. Näistä 15:sta tarjouksesta asiakkaani on saanut kirjoitushetkellä 3 kauppaa, joiden arvo on yhteensä 36 500 €. Ja kaikki tämä vain yhden mainoksen kautta.
Lisäksi asiakkaani ei tarvitse enää kuluttaa aikaa ovelta ovelle kiertäen, ellei hän halua.
“Karoliinan avulla olen säästänyt aikaani ja ennen kaikkea saanut uusia asiakkaita”
“Karoliinan toteuttaman mainoskampanjan avulla olen saanut uusia yhteydenottoja ja asiakkaita helpommin kuin koskaan aikaisemmin. Jo alle kuukaudessa sain 16 yhteydenottoa tekemättä itse juuri mitään. Ja näistä on tullut kauppaakin mukavasti 36 350 euron edestä!”
– Miika Puhakka, Kodin Laatusaneeraus Oy
Kenelle toteuttamani ratkaisu sopii?
Yritykset, jotka haluavat hankkia lämpimiä liidejä ilman kylmäsoittamista tai ovelta ovelle kiertelyä.
Valmentajat, jotka haluavat hankkia verkosta asiakkaita tai myydä verkkovalmennusta aikaa kestävällä tavalla.
Verkkokaupat, jotka haluavat lisää onnellisia, takaisin palaavia asiakkaita pikavoittojen jahtaamisen sijaan.
Parhaat tulokset saadaan, kun myytävän tuotteen kysyntä on ensin varmistettu ja unelma-asiakas on mahdollisimman selkeä.