Omakilpi
Verkkokaupan nettimarkkinoinnin suunnittelu & toteutus
OmaKilpi on vuonna 2018 perustettu lappeenrantalainen kilpipaja, joka tarjoaa verkkokaupan kautta kuluttajille & yritysasiakaille kustomoituja rekisterikilpiä. Vaikka kustomoidut rekisterikilvet eivät käy liikennekäyttöön, silti ne koristavat kenen tahansa autoa, kotia, mökkiä tai toimivat jopa asiakaslahjoina.
Yhteistyö toteuttiin vuoden 2020-2021 aikana.
Tästä pääset tutustumaan OmaKilven valikoimaan & tarinaan >>>
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus
Hakusana-analyysi + Google-mainonnan suunnitelma
FB- ja Instagram-mainonnan strategia ja toteutus
Uusien ostajien sähköpostisarjan suunnittelu & toteutus
Lähtötilanne:
Teimme yhteistyötä asiakkaan useammassa eri vaiheessa. Ensimmäisessä vaiheessa asiakkaan tavoitteena oli nousta Googlen hakutuloksissa ensimmäisten joukkoon avainhakusanoilla. Toisessa vaiheessa tavoitteena oli luoda syvempi suhde nykyisten & uusien ostajien kanssa.
Ratkaisu:
Ensimmäinen vaihe: Valitsimme asiakkaalle tärkeimmän hakusanan, josta verkkokauppaan saataisiin ohjattua maksimaalinen määrä uusia kävijöitä. Teimme asiakkaan sivuille hakukoneoptimoinnin. Sekä Googlen maksullisen mainonnan suunnitelman tärkeimmälle hakusanalle, jotta asiakas pystyi saamaan uusia ostajia sivuille samalla kun teimme hakukoneoptimointia.
Ohjasimme myös Facebook-mainonnalla liikennettä hakukoneoptimoidulle sivulle, jotta saimme maksimoitua kävijämäärät sivuilla hakukoneoptimointia varten.
Toinen vaihe: Suunnittelimme & kirjoitimme sähköpostisarjan uusille ostajille, jolla asiakas pystyy erottautumaan kilpailijoistaan. Ja ennen kaikkea syventämään suhdettaan uusiin asiakkaisiin.
Sähköpostisarjan ensisijainen tavoite on toivottaa uusi asiakas tervetulleeksi OmaKilven asiakkaaksi. Ja toinen tavoite on saada ostoskorin arvoa nousemaan.
Tulokset:
Ensimmäisen vaiheen toimenpiteet tuottivat tuloksia. Asiakkaan verkkokauppa on ensimmäisenä Googlen hakutuloksissa tärkeimmällä hakusanalla. Ja Google-mainoksetkin tuottavat tasaisesti voitollista myyntiä.
Toisessa vaiheessa tehty sähköpostisarja hoitaa OmaKilven uusia asiakkaita hyvin. Sillä useat ostajat kiittelevät hyvästä huolenpidosta. Ja jopa kertovat palaavansa takaisin verkkokauppaan ostoksille.
Lisäksi asiakas on saanut ostoskorinkin arvoa nostettua lisätilauksilla. Mutta tässä vielä kehitystyö jatkuu.
“Hyvää palautetta tulee päivittäin”
“Hienoa huomata, miten hyvin OmaKilven asiakkaat ovat jakaneet positiivista palautetta oston jälkeisestä huolenpidosta. Joskus hyvää palautetta tulee jopa päivittäin. Eikä siitäkään ole haittaa, että lisätilauksiakin tippuu silloin tällöin.”
– Toni Saareks, OmaKilpi