Organic Spirit
TRIPWIRE-MYYNTITUNNELIN* SUUNNITTELU JA TOTEUTUS
(*Myyntitunneli, joka keskimäärin kattaa sähköpostilistan kasvattamiseen käytetyt mainoseurot)
Organic Spirit on vuodesta 2010 asti toiminut koko perheen hoitola Helsingin Lauttasaaressa.
Hoitola tarjoaa tukea naisten hyvinvointiin raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen sekä tukee tuoretta äitiä vanhemmuudessa, vauvan hyvinvoinnissa ja hoidossa.
Hoitolan palveluvalikoima on monipuolinen sisältäen esimerkiksi vauvahierontaa, raskaushierontaa, osteopatiaa sekä äitiysfysioterapiaa.
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus (unelma-asiakkaan & myyntitunnelin strategien ideointi)
Myyntitunnelin & FB-mainostrategian suunnittelu
Myyntisivujen kirjoittaminen
Sähköpostisarjan kirjoittaminen
Facebook- & Instagram-mainostekstien kirjoittaminen
Facebook- ja Instagram -mainosvisuaalisuuksien suunnittelu & toteutus
Myyntitunnelin ja mainonnan ylläpito + parantaminen
Lähtötilanne:
Organic Spiritin yrittäjä, Anna, otti meihin yhteyttä, koska hän halusi lähteä laajentamaan toimivaksi todistettua palveluaan verkkokurssien puolelle.
Annan toiveena oli, että he pystyisivät jatkossa auttamaan heidän hyvillä palveluilla myös muualla kuin pääkaupunkiseudulla asuvia äitejä ja vauvoja (ja tietenkin tukea koko perheen hyvinvointia).
Ensimmäisenä Anna halusi testata, miten heidän yksi suosituimmista palveluista, vauvahierontakurssi, myisi digituotteena.
Ratkaisu:
Toteutimme saman suunnitelman kuin monille muillekin uutta (digi-)tuotetta myyville yrittäjille: Suunnittelimme mahdollisimman minimalistisen myyntitunnelin, jotta saamme nopeasti testattua uuden tuotteen kysynnän.
Myyntitunnelin strategia oli tämä:
Ohjasimme tarinankerrontaa hyödyntävillä Facebook-mainoksilla ihanneasiakkaita lataamaan ilmaisen Vauvahieronta-oppaan.
Oppaan latauksen jälkeen ihanneasiakas sai kertatarjouksen Vauvahieronta-verkkokurssista, jotta pystyimme näkemään ovatko ihanneasiakkaat valmiita maksamaan kyseisestä kurssista.
Oppaan lataajat & ostajat saivat myös suhdetta rakentavan sähköpostisarjan, jonka tehtävänä on luoda luottamusta Annan yritykseen sekä syventää oppaan aihetta.
Lopputulos:
Anna sai heti ensimmäisen viikon aikana 20 uutta ostajaa uudelle verkkokurssilleen. Ja ensimmäisen markkinointikuukauden jälkeen uusia ostajia oli tullut jo 61. Sähköpostilista kasvoi tänä aikana 598 potentiaalisella asiakkaalla.
Saavutimme asiakkaan kanssa projektille asetetun tavoitteen, joka oli uuden digituotteen kysynnän testaus sekä sen verran myyntiä, että se kattaisi mainonnan kulut.
Nyt asiakkaan on hyvä jatkaa tästä digituotteiden myymistä ja uusien digituotteiden kehittämistä, koska hän pystyy kasvattamaan sähköpostilistaansa käytännössä +/- 0 mainoskuluilla. Näin ollen listalle tapahtuva jatkomyynti ei enää vaadi erillistä mainosrahaa.
“Kiitos hyvin sujuneesta yhteistyöstä sekä kaikista tällaiselle “aloittelijalle” antamistanne ohjeista myös jatkoa ajatellen”
”Oli hienoa nähdä, että meidän palvelullemme löytyy kysyntää myös verkkokurssin muodossa. Lisäksi oli tosi hyvä saada ammattilaiset suunnittelemaan ja kirjoittamaan toimivat myyntitekstit ja rakentamaan koko systeemi alusta loppuun. Kiitos hyvin sujuneesta yhteistyöstä sekä kaikista tällaiselle “aloittelijalle” antamistanne ohjeista myös jatkoa ajatellen!”
– Anna Doepel, yrittäjä, Organic Spirit