Pohjasi.fi

TRIPWIRE-MYYNTITUNNELIN* SUUNNITTELU JA TOTEUTUS

(*Myyntitunneli, joka keskimäärin kattaa sähköpostilistan kasvattamiseen käytetyt mainoseurot)


 

Sanna Jämiä perusti Pohjasi.fi -yrityksen auttamaan muita hänen kanssaan samoja kokemuksia jakavia ihmisiä saavuttamaan taloudellisen itsevarmuuden ja nauttimaan elämästä ilman rahahuolia. 

Tutustu Sannan ilmaiseen bubjetointioppaaseen täällä >>>

Mitä tehtiin?

  • Taustatutkimus (unelma-asiakkaan & myyntitunnelin strategien ideointi)

  • Myyntitunnelin & FB-mainostrategian suunnittelu

  • Myyntisivujen kirjoittaminen

  • Sähköpostisarjan kirjoittaminen

  • Facebook- & Instagram-mainostekstien kirjoittaminen

  • Facebook- ja Instagram -mainosvisuaalisuuksien suunnittelu & toteutus

  • Myyntitunnelin ja mainonnan ylläpito + parantaminen

Lähtötilanne:

Sanna otti meihin yhteyttä alkuvuodesta 2023. Hän oli pitkään pohtinut oman yrityksen perustamista. Hänellä ei kuitenkaan ollut juuri kokemusta digibisneksestä tai digituotteiden myymisestä & markkinoinnista, joten siihen hän halusi saada ammattilaisen näkemyksen heti alusta alkaen.

Sanna aloitti yhteistyön kanssamme, ja päätimme testata kysyntää hänen ensimmäiselle digituotteelle (Budjetointityökalu).

Ratkaisu:

Toteutimme asiakkaalle mahdollisimman minimalistisen myyntitunnelin, koska digituote oli upouusi ja sen kysyntä oli tärkeää päästä testaamaan mahdollisimman nopeasti. 

Myyntitunnelin strategia oli simppeli: Ohjasimme Facebook-mainoksilla ihanneasiakkaita laskeutumissivulle, josta prospekti sai ladattua Sannan ilmaisen budjetointioppaan. 

Oppaan latauksen jälkeen ihanneasiakas sai Budjetointityökalusta kertatarjouksen, joka oli saatavilla vain rajoitun ajan.

Jos ihanneasiakas ei napannut kertatarjousta, seuraavaksi hänelle meni suhdetta rakentava sähköpostisarja, jonka tehtävänä on luoda luottamusta prospektin ja Sannan välille sekä tehdä Sannaa tutummaksi.

Lopputulos:

Sanna sai heti ensimmäisen viikon aikana 18 uutta asiakasta. Lisäksi Sannan sähköpostilista alkoi kasvaa hyvää vauhtia, vain 0,48 euron hinnalla per liidi.

1,5 kuukauden jälkeen aloituksesta myyntitunneli on tuottanut jo 142 uutta ostajaa. Ja sama vauhti jatkuu edelleen myyntitunnelin tuottaessä päivittäin 2-4 uutta asiakasta.

Joten onnistuimme saavuttamaan projektille asetetun tavoitteen, joka oli uuden gidituotteen kysynnän testaaminen sekä mainonnan kulujen kattaminen myynneillä. 

Sannan on nyt hyvä lähteä kehittämään uuden yrityksensä digituotteiden myyntiä ja uusia digituotteita, koska hän pystyy kasvattamaan sähköpostilistaansa käytännössä +/- 0 mainoskuluilla. Näin ollen listalle tapahtuva jatkomyynti ei enää vaadi erillistä mainosrahaa.

 

“Projektin tavoite saavutettiin, joten tässä ei voisi olla tyytyväisempi”

”Projektin tavoite saavutettiin, joten tässä ei voisi olla tyytyväisempi. Olen myös erittäin tyytyväinen teidän kirjoittamiin timanttisiin myyntiteksteihin, joista olen saanut hyvää palautetta myös muilta. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin ja eiköhän yhteistyö jatku tavalla tai toisella vielä tulevaisuudessakin. Kiitos Karoliina ja Jyri!”

– Sanna Jämiä, yrittäjä, Pohjasi.fi

 
 

Tarvitsetko apua verkkokurssiesi (tai muiden tuotteiden/palveluiden) myyntiin?

Klikkaa nappulaa alla ja varaa kanssani lyhyt alkukartoituspuhelu.