PROVE by Piia
Verkkovalmennuksen lanseeraus yksinkertaisella myyntitunnelilla
PROVE by Piia on yrittäjäpariskunnan Piia Pajusen ja Johannes Leivon valmennuskonsepti, joka tarjoaa verkkovalmennuksia tavoitteellisesti treenaaville naisille.
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus: Yhden ihanne-asiakkaan määritteleminen
Yksinkertaisen myyntitunnelin suunnittelu: Facebook-mainonnan strategia & myyntisivut
Kahden myyntisivun kirjoittaminen (myyntitekstit)
FB- ja Instagram-mainonnan toteutus & ylläpito
Myyntitekstien kirjoittaminen Facebook- & Instagram-mainoksiin
Myyntisivujen visuaalinen toteutus
Lähtötilanne
Asiakkaan valmennukset olivat myyneet hyvin jo useita vuosia, joten tavoitteena oli nyt lähteä parantamaan jo ennestäänkin hyviä tuloksia.
Ensimmäiseksi lähdettiin kehittämään PROVE Pro ja Basic -valmennuksia, joiden yhteisstartti oli tulossa elokuun lopussa.
Ratkaisu
Projekti aloitettiin kattavalla taustatutkimuksella, jolla saatiin tarkennettua valmennukset kahdelle eri tilanteessa olevalle naistreenaajalle.
Taustatutkimuksen & aiempien tuloksien pohjalta kummallekin valmennukselle suunnittelimme uuden, yksinkertaisen myyntitunnelin: 3-vaiheinen Facebook-mainonnan strategia + myyntisivu.
Facebook-mainosten lisäksi asiakkaalle kirjoitimme uudet, tarinavetoiset myyntisivut.
Tulokset
Verkkovalmennusten myynti kesti 9 päivää, jonka aikana myyntiä saatiin kasvatettua 22 % verrattuna asiakkaan aiempiin parhaisiin tuloksiin kyseisten valmennusten kohdalla.
Lisäksi maksulliseen Facebook- ja Instagram-mainontaan kului vain noin 5 % kokonaismyynneistä.
“Myyntitekstit selkeästi toimivat”
“Yhteistyö toimi saumattomasti koko projektin ajan. Olimme todella tyytyväisiä Karoliinan laatimiin myyntiteksteihin ja selkeästi ne toimivat. Itse emme olisi osanneet kirjoittaa yhtä tarkasti kohdeyleisöämme puhuttelevia tekstejä myyntisivuille ja mainoksiin. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!”
– Piia Pajunen, yrittäjä ja hyvinvointivaikuttaja
Kenelle ratkaisuni sopii?
Valmentajat, jotka haluavat saada verkosta lisää asiakkaita tai myydä digituotteitaan aikaa kestävällä tavalla.
Verkkokaupat, jotka haluavat lisää onnellisia, takaisin palaavia asiakkaita pelkkien pikavoittojen jahtaamisen sijaan.
Nopeimmin tuloksia saadaan, kun myytävän tuotteen kysyntä on ensin varmistettu ja unelma-asiakas on mahdollisimman selkeä.