Saintex Oy – Lifesaver.fi
Lifesaver.fi on kotimaisen heijastintehtaan Saintex Oy:n verkkokauppa, jossa myydään heidän valmistamia LifeSaver-brändin heijastimia.
Laajasta, satojen erilaisten heijastimien valikoimasta löytyy takuulla jokaiselle mieleinen heijastin. Kaikilla heijastimilla on Avainlippu- sekä CE-merkki.
“Ostoja alkoi tulla heti ensimmäisestä päivästä lähtien!”
“Olimme ällikällä lyötyjä, kun ostoja alkoi Karoliinan tekemän Facebook-mainonnan kautta tulla heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Aiempien epäonnistuneiden mainontakokeilujemme jälkeen emme olisi uskoneet, että näin tuottoisa FB-mainonta on edes mahdollista! Tästä on hyvä jatkaa ja ensimmäisten yhteistyöviikkojen jälkeen halusimmekin palkata Karoliinan hoitamaan mainontaamme jatkuvasti.”
– Susanna Blomqvist, toimitusjohtaja Saintex Oy
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus unelma-ostajan selvittämiseksi
Maksullisen mainonnan strategia
Facebook-mainonnan myyntitunneli uusien asiakkaiden hankkimiseen ja kaupassa käyneiden tehokkaaseen uudelleentavoittamiseen
Myyvät mainossisällöt (Copywriting)
Heijastinkaupalle oli aikaisemmin kokeiltu tehdä Facebook-mainontaa useita kertoja. Itse tehty mainonta oli käsittänyt lähinnä Facebook-julkaisujen satunnaisen sponsoroinnin. Apua oltiin myös kokeiltu ostaa ulkopuolelta, mutta myyntiä ei siitä huolimatta oltu saatu maksullisen Facebook-mainonnan avulla.
Toteutimme 3-vaiheisen myyntitunnelin Facebook- ja Instagram-mainonnalla. Myyntitunnelin tehtävänä oli hankkia verkkokauppaan edullisesti uusia kävijöitä ja tavoittaa kaupassa vierailleet, mutta ostamatta jättäneet ihmiset ja saada heidät takaisin kauppaan viimeistelemään osto.
Mainosbudjetiksi sovittiin alkuun 500 euroa, mutta sitä lähdettiin kasvattamaan voimakkaasti heti tulosten mukaan: jo ensimmäisen viikon aikana myyntiä saatiin 1948 € käyttämällä 255 € mainoksiin.
Ensimmäisten kolmen viikon aikana myyntiä oltiin saatu jo yli 10 000 €. Tämä tapahtui ymmärtämällä unelma-asiakasta ja kohdentamalla mainonta juuri oikealla viestillä hänelle.
Tulokset
Kenelle ratkaisuni sopii?
Valmentajat, jotka haluavat saada verkosta lisää asiakkaita tai myydä digituotteitaan aikaa kestävällä tavalla.
Verkkokaupat, jotka haluavat lisää onnellisia, takaisin palaavia asiakkaita pikavoittojen jahtaamisen sijaan.
Parhaat tulokset saadaan, kun myytävän tuotteen kysyntä on ensin varmistettu ja unelma-asiakas on mahdollisimman selkeä.