Villilä Luonto Oy
Facebook-mainonnan strategian suunnittelu & toteutus uudelle verkkokaupalle
Villilä Luonto Oy on Kangasniemellä kauniissa maalaismiljöössä toimiva koulutus- ja asiantuntijayritys, joka tuo maahan myös laadukkaita koiranruokia ja hyvinvointituotteita koirille.
Tutustu Villilään ja heidän uuteen verkkokauppaansa täällä >>
Mitä tehtiin?
Taustatutkimus
Facebook-mainonnan strategia
Facebook-mainosten suunnittelu & toteutus
Mainonnan startti
Asiakkaan ohjeistaminen mainonnan jatkoon
Ohjeet verkkokaupan konversion parantamiseen
Lähtötilanne:
Asiakas oli juuri avannut uuden koiranruokien ja -hyvinvointitarvikkeiden verkkokaupan ja halusi heti alusta alkaen lähteä liikkeelle kunnollisella maksullisen mainonnan strategialla. Asiakas myös halusi, että mainostettavan Buddy-koiranruoan laatu, luonnollisuus & ekologisuus tulisivat mainosteksteissä esille kirkkaalla ja houkuttelevalla tavalla.
Ratkaisu:
Suunnittelimme asiakkaalle 3-vaiheisen Facebook- ja Instagram-mainonnan strategian. Strategian tavoitteena on ohjata verkkokauppaan jatkuvasti uusia kävijöitä, saada heidät tutustumaan tuotteisiin sekä tarttumaan -50% tutustumistarjoukseen.
Viimeisessä vaiheessa mainonnalla pyritään tavoittamaan verkkokaupassa vierailleet, ostamatta jättäneet ihmiset ja saamaan heidät takaisin kauppaan viimeistelemään osto.
Kirjoitimme mainonnan jokaiseen vaiheeseen unelma-asiakasta puhuttelevat mainostekstit sekä suunnittelimme niihin sopivat mainosvisuaalisuudet. Lopuksi rakensimme ja käynnistimme kampanjat Asiakkaan Facebook-mainostilille, jotta Asiakas pääsee helposti jatkamaan mainonnan ylläpitoa antamillamme ohjeilla.
Maksullisen mainonnan suunnitelman lisäksi Asiakas sai strategian ja ohjeet verkkokaupan konversion parantamiseen sekä analytiikan ymmärtämiseen.
Lopputulos:
Uuden verkkokaupan mainonta saatiin polkaistua käyntiin ja alun perusteella pystyttiin toteamaan mainosten vetoavan hyvin kohderyhmään. (Mainoksilla saatiin ohjattua liikennettä edullisesti verkkokauppaan, mainosten klikkausprosentti (CTR) pysyi erinomaisena ja ensimmäiset ostotkin tulivat kahden ensimmäisen päivän aikana.)
Projektin päätteeksi Asiakkaalla on nyt selkeä suunnitelma ja valmiit mainokset strategian jokaiseen vaiheeseen.
Antamillamme ohjeilla Asiakas pystyy nyt itse hallinnoimaan mainoskampanjoitaan, eikä heidän tarvitse verkkokaupan markkinoinnin alkuvaiheessa maksaa mainonnan ylläpidosta ulkopuolisille. Sen sijaan he voivat käyttää koko mainosbudjettinsa itse mainontaan, ohjaamaan uutta yleisöä verkkokauppaansa.